Forældresamtaler

Forældresamtaler i Børneuniverset

Vuggestuen

Vi tilbyder to samtaler i vuggestuen. Opstartssamtale ca. fire måneder efter opstart, og en samtale et halvt år inden start i børnehave.

Børnehaven

Vi tilbyder forældresamtaler tre gange i løbet af den tid barnet går i børnehaven.

Forældresamtale på Solstrålen:
Børnehaven tilbyder forældre en opstart "snak" på ca ti min, når dit barn har været i børnehaven i ca. 14 dage til en måned, om opstart og trivsel i børnehaven. Efter barnet har gået i børnehaven i et halvt år tilbydes en samtale om barnets trivsel i børnehaven.

Forældresamtale som 4,2 årig:
Når barnet er 4,2 år laves en beskrivelse af barnets udvikling via "Kompetence hjulet".  Hvorefter der tilbydes en forældresamtale, der tager udgangspunkt i barnets trivsel og kompetencehjulet.

Forældresamtale inden skolestart:
Inden skolestart afholdes en forældresamtale om skoleparathed. Der udleveres en pjece, der beskriver mange af de færdigheder et skolebarn skal kunne mestre. Læs dokument nederst på siden.

Generelt for forældresamtaler:

Der er som udgangspunkt afsat 20 min. til hver samtale. Har i brug for mere tid, bedes i gøre os opmærksom på dette.

Opstartssamtalen tager ca 10 min.

Så vidt muligt afholdes samtalerne i pædagogens arbejdestid.

Redaktør: Pernille Bilde Pedersen