Påklædning

Tøj til sjov og leg

Vuggestuen:
Ved opstart i vuggestuen udleveres en seddel med ting, som skal medbringes i vuggestuen. Husk at det er tøj, som må blive bruge. Sæt navn i løsdele, især sutter. Der vil være et net/kasse på toilettet til skiftetøj.

Børnehaven:
Skiftetøj og fodtøj:
Børnenes påklædning må kunne tillade, at de deltager i de planlagte aktiviteter. Påklædningen må være praktisk, og der skal medbringes skiftetøj (undertøj, strømper samt ekstra tøj, der følger årets gang). I skal ikke forvente, at jeres barn altid er ren og pæn i tøjet, når i henter det. Børnene får lov til at bruge deres krop og lege, så hvis barnet skal noget vigtigt efter børnehave, er det en god idé at have skiftetøj med.

Overtøj:
Børnene skal medbringe overtøj, så de kan være ude i al slags vejr. De skal derfor medbringe regntøj, overtrækstøj/thermotøj, sko og gummistøvler.

Hjemmesko:
Børnene skal hver dag medbringe hjemmefutter/indesko, der sidder fast på foden - ikke badesandaler og slippers.

Generelt for alle:

Husk børnenes tøj, sko og støvler skal være mærket med tydelig navn.

"De sorte net":
Dit barns tøj må gerne være i det udleverede grå/sorte net og i rummet fra dag til dag, men hjælp os med at holde orden. Om fredagen skal rummet tømmes helt for tøj/fodtøj, så der kan blive gjort ekstra rent i weekenden.

Sikkerhed:
Af hensyn til børnenes sikkerhed, må de ikke bære halstørklæder, pyntetørklæder, snore i overtøj/huer/vanter og cykelhjelme i børnehaven. Vi gør opmærksom på, at hvis der er snore i børnenes overtøj, vil de blive fjernet af personalet. Ligeledes er det af sikkerhedsmæssige årsager, at vi ikke vil have børnenes egne tasker og plasticposer i garderoben.

"Weekendbarn"
Har man haft "weekendbarn" må man stille tasken, autosæde i garderoben aftal med personalet.