De gode overgange

Fra vuggestue til Børnehaven:
I og med at vi er under samme tag, er det nemt at besøge børnehaven inden opstart. Vi besøger børnehaven  flere gange i  måneden før opstart, hvor vi leger og snakker med Solstrålen. Forældre inviteres til at tale med personalet på Solstrålen og se hele børnehaven.
Vælger man en anden Børnehave end Børneuniverset følger vi deres ritualer vedr en opstart.

Fra dagplejen til børnehaven:
For at gøre overgangen mellem dagpleje og børnehaven nemmere, inviterer vi dagplejemoren kommer på besøg her i børnehaven, inden barnet starter i børnehaven. Her er der mulighed for at lege og se børnehaven og nogle af de børn, som barnet skal gå på stue med.

Dagplejemoren afleverer med forældres samtykke en beskrivelse af barnet til børnehaven ved start.

Fra børnehaven til skolen:
Igen, når man skal i skole, er der et besøg på skolen, hvor børnene i den kommende skole går sammen med stuepædagogen. Her ser børnene skolen og snakker med den kommende 0. kl. leder. Desuden er der lavet tiltag om, at pædagoger og lærer er i praktik hos hinanden, for at skabe en større forståelse for, hvordan man agere begge steder, og for at få indblik i, hvad børnene har brug for, for at være skoleklar.